28 شهریور 1402
216

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان: در محلاتی که آراسته به نام شاعران و صاحبان قلم است، برنامه‌های میدانی ترویجی و تبیینی اجرا خواهد شد.

اجرا برنامه های ترویجی درمحلات اراسته به نام  شاعران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قربانی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در محلاتی که به نام شاعران صاحبان قلم آراسته شده است،  برنامه‌های میدانی ترویجی و تبیینی اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: شعر در فرهنگ ایران‌ زمین، آیینه تمام نمای هویت، تاریخ و اجتماع بوده و پیوندی عمیقی با زندگی مردم در طول تاریخ تا به امروز داشته و لازم است برای حفظ این میراث ماندگار، در  زنده نگاه‌داشتن آن بکوشیم.

جواد قربانی درخصوص  برنامه‌ریزی‌های ۶ ماهه دوم سال در حوزه شعر و ادب و مفاخر اظهار کرد:  نام چندین کوی و برزن و شهرک در گرگان و حومه،  مزین به نام شاعران و صاحبان قلم بوده که به‌ عنوان نمونه می‌توان به شهرک  شهریار، جامی، حافظ، سعدی، فردوسی و مولوی اشاره کرد.

وی افزود: امید است  باهمکاری  دیگر دستگاه‌ها بتوانیم در مناسبت‌های تقویمی،  برنامه‌های فرهنگی و هنری را به‌صورت میدانی تحت عنوان معرفی مفاخر و مشاهیر شعر و ادب به‌ نسل جوان ارائه دهیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد : از سال گذشته برنامه تجلیل و تقدیر از مفاخر فرهنگ و هنر را در  استان گلستان شروع کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال با تجلیل از حداقل دو چهره ماندگار استان ادامه دهیم.

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲


https://gorganema.ir